poniedziałek, 7 maja 2012

Cztery rzeczy które musisz wiedzieć o pokoleniu, które teraz obejmuje stanowiska decyzyjne w firmach?


Cztery rzeczy które musisz wiedzieć o pokoleniu, które teraz obejmuje stanowiska decyzyjne w firmach?

Image: Idea go / FreeDigitalPhotos.net

Zgodnie z zapowiedzią w poście Gamification rozwijam temat nowych decydentów. Osób urodzonych po 1980 roku, które obecnie zaczynają zajmować stanowiska, na których podejmuje się decyzje zakupowe w firmach. Ten aspekt tego pokolenia mnie najbardziej interesuje. Czy sprzedaż i marketing z tym związana powinny się do nich dostosować ? Zobaczmy.










Cztery kluczowe rzeczy, o których musisz wiedzieć to:

1. Pokolenie komputer i internet natywne. 

Znają go od zawsze, od zawsze używają. Nie jest to dla nich narzędzie  pracy lecz środowisko pracy. Jak to wykorzystywać będzie o tym jeszcze mowa. Jednym ze sposobów jest wymienione wcześniej Gamification.

2. Wykształceni i poszukujący wykształcenia. 

Liczba studentów w Polsce pomiędzy rokiem 1998, a 2009 jak podaje Eurostat wzrosła z 1 milion 191 tyś do 2 miliony 150 tyś. Można utyskiwać na poziom edukacji niemniej jedna cecha tych ludzi jest dla mnie ważna. Wciąż poszukują wiedzy i wykształcenia co otwiera pole dla efektywnych działań tzw. Content marketing. Ważnych zwłaszcza w marketingu B2B.

3. Zakupy w grupach i polecenia. 

Nasi nowi klienci nie decydują sami tylko w grupach znajomych. Poszukują opinii i potwierdzenia właściwości swoich wyborów, w tym decyzji biznesowych, od znajomych i kolegów z branży/pracy. Tradycyjny model sprzedaży B2B oparty na bezpośrednim kontakcie z osobą decyzyjną i dostarczeniu argumentów przemawiających za naszym rozwiązaniem traci grunt pod nogami.  Na podstawie badania  The Boston Consulting Group  i Service Management Group stwierdzono, że to pokolenie deklaruje ten sposób podejmowania decyzji o zakupach wśród 70% respondentów dla porównania poprzednie pokolenie to już tylko 48% deklaracji. Otwiera to pole dla marketingu w social media. Czy B2B wie jak to robić i jak to mierzyć?

4. Nowi decydenci z pasją i zaangażowaniem wykonują swoją pracę. 

Nie mylmy zaangażowania do pracy z zaangażowaniem do pracodawcy ponieważ większość deklaruje chęć pracy u jednego pracodawcy przez 3-4 lata świadomie myśląc o swojej drodze zawodowej. Pasja i zaangażowanie to emocje. Sprzedaż oparta na właściwościach naszej usługi lub produktu jest pozbawiona emocji i jednocześnie pozbawiona siły przebicia. Dopiero sprzedaż oparta na korzyściach czyli bardziej doradztwo niż handlowanie da efekty. Oni nie dbają o twój produkt tylko o swoje korzyści. Niektóre firmy muszą od nowa przeszkolić działy sprzedaży.  

 Teraz znasz kluczowe fakty. Czas przygotować pod nie strategie i taktyki marketingowe.

Podoba Ci się artykuł podziel się ze znajomymi i odwiedź stronę na facebooku Metamarketing.

Metamarkting Like
Metamarketing



1.