środa, 30 stycznia 2008

Andreoid i marketing mobilny


Andreoid i marketing mobilny

Czy w tym roku będziemy mieli rewolucję? Tak przynajmniej zapowiada Google opisując swój nowy projekt otwarty system operacyjny dla telefonów komórkowych. Miał być GPhone będzie sam system, ale za to jaki!

Projekty typu „zrób sobie sam aplikacje i podziel się nią ze wszystkimi” zyskują coraz większą popularność. Sukces takich serwisów społecznościowych jak Facebook.com wyraźnie świadczy o tym, że kierunek jest dobry.

Ja widzę w tym kierunku rozwiązanie problemów marketingu mobilnego, którym od dawna jest mnogość formatów. Właściwie tylko na SMS można liczyć, że przyjdzie w miarę podobny do wszystkich klientów. Jeśli tylko zapragniemy mieć reklamę trafiająca do większej liczby zmysłów natychmiast pojawią nam się problemy z formatami reklamy, która na każdym telefonie będzie wyglądała inaczej. Jeden, wspólny system operacyjny, na którym każda reklam wygląda niemalże identycznie to warunek, aby mobile marketing stał się pełnoprawnym kanałem dotarcia klientów.

Tak więc Panie Eric Schmidt czekamy na Androida.