Ze strony barackobama.com |
Zwycięscy mają w
rękach nową broń.
Guardian nazwa ją „Święty Graal”, Huffington Post mówi o
niej “genialna”, “zmienia zasady gry”, a internetowi guru Baracka Obamy, w tym
prowadzący ten projekt Michael Slaby, nazwali ją po prostu „Dashboard”.
Jest to nic innego jak zastosowanie używanego w sprzedaży i marketingu systemu
automatyzacji marketingu.
Pierwsze oprogramowanie wykorzystujące obecną funkcjonalność powstało w USA około 2005 roku, kiedy pojawiła się na rynku firma Eloqua. Teraz już około 30% amerykańskich organizacji B2B używa je w bardziej lub mniej zaawansowany sposób. W Polsce wiedza na ten temat jest jeszcze znikoma ale firmy, które już takie rozwiązania wdrożyły pokazują zadziwiające efekty.
Automatyzacja marketingu jest to rozwiązanie, które integruje stronę
internetową, e-mail, media społecznościowe oraz oprogramowanie CRM w jeden
proces pozyskiwania i edukacji potencjalnych klientów. W przypadku wyborów USA
2012 jest to wykorzystywane do zarządzania olbrzymią liczbą wolontariuszy oraz
pozyskiwania nowych wyborców. Dashboard został zintegrowany ze stroną
myBarackObama.com, na której odwiedzający są zapraszani do zarejestrowania się
i trafiają do bazy danych systemu.
Zwycięski system służy do tego samego do czego zaprojektowane są komercyjne
systemy marketing automation czyli:
Aby poznać swoje leady.
Tak samo jak w komercyjnych systemach Dashboard używa stron docelowych i
formularzy do zbierania informacji oraz śledzi zachowania wolontariuszy na www
aby stworzyć ich profile czyli lepiej zrozumieć potencjalnego klienta. Dane są
gromadzone bezpośrednio od osób lub też w postaci zapisów tak zwanego cyfrowego
języka ciała, który mówi systemowi z kim ma do czynienia.
Aby wybrać najlepsze leady.
Tak jak w biznesie do rąk handlowca trafiają z systemu marketing automation
tylko najlepsze, gotowe do zakupów, leady tak w Dashboard osoba organizująca wolontariuszy
np. do pozyskiwania funduszy lub odwiedzania niezdecydowanych wybiera z systemu
tylko najbardziej dopasowane osoby pod względem doświadczenia i regionu, w którym
się znajdują.
Raportowanie
Prawdopodobnie Dashboard służy również do raportowania. Dane zbierane na
poziomie wolontariuszy są agregowane w bardzo szczegółowe raporty na poziomie
krajowym. To działa dokładanie tak samo jak w automatyzacji marketingu, która
umożliwia planowanie, raportowanie i optymalizację kampanii na niewiarygodnie
szczegółowym poziomie łącznie z kalkulacją zwrotu z inwestycji w wydatki
reklamowe czyli policzenie ROI.
Za wcześnie jeszcze aby powiedzieć czy obliczyć jaki był realny wpływ
użycia automatyzacji marketingu na wynik wyborów. Wiemy jednak, że sondaże
pokazywały równowagę pomiędzy kandydatami ale wygrał ten, który używał tej „sekretnej
broni”. Badania pokazują, że w biznesie również wygrywają te organizacje, które
zdecydowały się na wdrożenia. Agencja badawcza Gartner raportuje, że firmy,
które używają automatycznego systemu generowania leadów osiągają minimum
10%-towy wzrost przychodów w ciągu 6 – 9 miesięcy od momentu wdrożenia. Dla
nich to też jest „Święty Graal” sprzedaży.
Więcej o automatyzacji marketingu
można poczytać na www.metamarketing.eu.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz